top of page

קצבה מוכרת - פטורה ממס

המאמר מעודכן ל 27.9.2025 *

"קצבה מוכרת" היא חלק מהפנסיה שמקורו בכספים שהמס שולם עלהם בעת (או לפני) ההפקדה ("תשלומים פטורים").  מאחר שהמס כבר שולם בעת ההפקדות, חלק זה מהפנסיה פטור ממס.    הפטור ניתן במטרה להימנע ממיסוי כפול של כספי קופות הגמל והפנסיה.

המשמעות בפועל: מקבלים פטור נוסף מעבר  
לפטור המס הרגיל לגמלאים המחושב בקיבוע זכויות בגין קצבה רגילה (מזכה לפי סעיף 9א) 
החסכון במס הוא לפי שעור המס השולי של מקבל הפנסיה!
ככל שהכנסתכם גבוהה יותר, סכום הפנסיה שהינו קצבה מוכרת גבוה יותר!

המאמר סוקר,  באלו מקרים היא נוצרת?  כיצד ומתי לקבלה?  אלו טעויות תחשיב עלולות לקרות?  איך ניתן להגדילה?  למה לשים לב?

לדוגמה הפנסיה החודשית המשולמת ע"י הקופה היא 20,000 שקל וסכום הקצבה המוכרת המחושבת - 3000 שקל (פטורה ממס) , ההכנסה ברוטו למס מהפנסיה תהיה 17,000 (= סכום "הקצבה המזכה").

מסכום הכנסה זו (ה 17,000) ינוכה בנוסף סכום פטור המס שאושר ב קיבוע זכויות.

דיווח לגביה כלול באזור האישי באתרי האינטרנט של הקופות, המידע הינו לרוב חלקי.

בפועל נערך תחשיב אד-הוק נוסף, בקופות, לפני קביעת סכומה הסופי (בפנסיה הראשונה).

 

​מקרים בהם נוצרים כספי קצבה מוכרת (משנת 2012 ואילך) :

1. הפקדות המעסיק לתגמולים בפוליסת בטוח מנהלים או בפוליסת הפנסיה של העובד, בסכום מעל 2,497 שקל  (7.5% * 33,290 שכר ברוטו לגמל ב2025).

הסבר: המס שולם בעת ההפקדה (נזקף שווי למס).

2. סכומים שנוכו מהעובד במשכורת החודשית עבור תגמולים בסכום מעל 932 שקל (7% * 13,316- השכר הממוצע ל 2025).

הסבר: מדובר בסכומי  תגמולים מעבר לתקרה שנוכו  במשכורת מהנטו  (בגינן אין הטבת מס)

3. סכומי החיוב בשווי מס במשכורת החודשית עבור הפקדות המעסיק לפיצוים מעל 3,675 שקל (8.3%*44,100 תקרת ההפקדה לפיצויים  ב2025).

הסבר:  נזקף בתלוש שכר החודשי - שווי למס, דהיינו נוכה מס בעת הפקדה.

​4. כספי קופות גמל שנתקבלו בירושה והושארו בקופות על שם היורשים.

5. הפקדות למיניהן בקופות במעמד עצמאי שלא נתקבלו בגינן הטבות מס.

 לדוגמה - הפקדה בקופת גמל לעצמאים שלא ניתן בגינה ניכוי או זיכוי ( מעל 16% * 9700); דוגמה נוספת - הפקדות חד פעמיות בקופות שאינן משלמות קצבה בתכניות לפי סעיף 190 מעבר ל~ 36 אלף שקל הראשונים.

6. כספי הפקדה בקופת גמל להשקעה (עד 81,711 שקל לשנה למפקיד בוגר ב 2025).

הסבר: הפקדות אלו הן מחד נזילות, ומאידך ניתנות גם לחסכון לטווח ארוך ולהעברה בהמשך לקופות גמל המשלמות קצבה מוכרת ולהורשה פטורה. בנוסף, בעת משיכה ישנו מיסוי נמוך על הרווחים.

 7. אם נותרו (הושארו) בקופות סכומים להיוון בפטור (שנתקבל באישור ממס הכנסה בעבר) ושטרם נמשכו, ניתן לראות בהם תשלומים פטורים ולקבל מתוכם קצבה מוכרת.

8. כספי פיצויים בקופות שעברו התחשבנות מס והושארו בקופה לאחר הפרישה.

מתי וכיצד לקבל : ​

  • במסגרת התכנון לקראת פרישה,  מומלץ, לפי העניין,  לפנות לחברות הביטוח או בתי השקעות המנהלים  את את כספי הפנסיה / ביטוח המנהלים/ קופות הגמל  שלכם (להלן "הקופות"), ולבקש שיכינו תחשיב קצבה מוכרת. מומלץ לבדוק את התחשיב ובהמשך למלא טפסים ולבקש למשוך קצבה זו בדומה להליך לבקשה למשיכת פנסיה רגילה ("קצבה מזכה").

  • הפניה לקבל פנסיה מקצבה מוכרת, או למשוך בסכום חד פעמי את כספי קצבה מוכרת,  היא ישירות לקופה בה מופקדים כספי הקצבה המוכרת , אין צורך לפנות לפקיד שומה (בפניה בנדון, רשות המסים תפנה אותך בחזרה לקופות).

  • ניתן לקבל את הקצבה המוכרת בפטור ממס החל מגיל 60 (או במקרים של נכות יציבה מעל 75%).

  • דהיינו, אין צורך לחכות לגיל פרישה ובמקרים שיש צורך בפנסיה חלקית לפני גיל 67 (לגברים) מומלץ לבחון קבלת קצבה מוכרת תחילה - להשלמת ההכנסה עד לקבלת הפנסיה הרגילה בגיל 67​                             (עד גיל פרישה - פנסיה מוקדמת חייבת בביטוח לאומי לפי סעיף 345ב'  לחוק ביטוח לאומי).

  • הפקדות פיצויים בקופת גמל לקצבה שחויבו במס במועד ההפקדה  ושדווחו כ"י המעסיקים כ "תשלומים פטורים" ניתנים למשיכה באמצעות פניה לקופת הגמל החל ממועד הפרישה.              הקופות הונחו (החל מ 20.4.2023, ראו הערה א (4), בעמוד 3 בטופס 161 חדש)  לא לנכות מס בעת משיכת ההפקדות האלה (קרן), מהרווחים הנומינליים ינוכו 15%  מס [סעיף 125ג(ג) לפקודה].

       לחליפין ניתן לקבל מכספים אלו קצבה מוכרת (הפטורה ממס).

דיווח כספי קצבה מוכרת (מפיצויים) בטופס 161

​בטופס 161 החדש  (שבתוקף משנת 2024 ואילך), בדף 2 פסקה א.10 , מדווח המעסיק בנפרד את סכומי ההפקדות לפיצויים שנזקפו בשכר, ומציין גם את סכומם כולל הרווחים  (דהיינו, סכומי ההפקדות לפיצויים - קצבה מוכרת).  

  • בהנחיה למעסיקים בטופס 161 חדש בפסקה 5 מצוין שבמקרים בהם סכום הדיווח במערכת השכר של סכומי ההפקדות הנומינליות של תשלומי פיצויים שחויבו במס במשכורת אינו תואם את הדיווח של קופת הגמל (בנייר עזר המכין ל161);    על המעסיק להתריע ולדווח לקופת הגמל + לצרף נספח בו יפורטו כל סכומי ההפקדות שחויבו בשווי והחודש בו חויבו במס.    אין לכלול סכומים אלו בפרוט המענקים בחלק א.9. שבטופס.             

  •  לפי הערה 21 לטופס, במקרים של אי התאמה  צריך לבקש מהמעסיק לשלוח דיווח מעודכן עם נתונים רטרואקטיביים (החל מינואר 2012 ואילך) לגבי ההפקדות לגמל ולפיצויים ולסיווגם (קצבה מזכה או מוכרת) - באמצעות ממשק המעסיקים לקופות (דלעיל).    כמו כן, יש לוודא שהמעסיק בחר את הקופה המתאימה לשיוך...

  •  המלצתי לבכירים שעוזבים (שנזקף להם שווי פיצויים במשכורת)  לדרוש מהמעסיק לצרף את הנספח בכל מקרה ולהצליב נתונים אלו מול דיווחי הקופות.

  • במידה ובהמשך אחרי ביצוע  הנ"ל  וקבלת אישורים בגין טופס 161, עדיין קיימת אי התאמה - צריך לדרוש בכתב מהקופות לעדכן את הרישומים אצלם בהתאם לדיווחי המעסיק ודיווחים בטופסי 106 של שנים קודמות  ולוודא בתוך 3 חודשים שאכן הקופות עדכנו בספריהם את הנתונים.

למה לשים לב :

  • הקצבה המוכרת מדווחת ע"י המעסיק לקופות (לכאורה מ 2012 , בפועל הדיווחים האלו התחילו כמה שנים אחרי).  בתקופות שהקופה לא קיבלה דיווח מהמעסיק על סכומי קצבה מוכרת היא הניחה שעובד הפקיד רק אצלה וביצעה אומדן (חישוב) חודשי מתוך הכספים שהפקיד - ועל פיו היא ייחסה את ההפקדות במערכותיה בין כספי קצבה מזכה לכספי קצבה מוכרת מתוך הפקדות התגמולים והפיצויים.    הנחה פשטנית זו מתעלמת מכך שלמרבית העובדים יש יותר מחברה מנהלת קופות- אחת.     לכן חשוב שמעביד ידווח לכל קופה את החלוקה הנכונה של הפקדות אלו.

  • העובד יכול לבקש מהמעסיק לרכז את ההפקדות הקצבה המוכרת שלו - לקופה אחת ( לפוליסה ספציפית)  ולא לחלק אותם באופן יחסי בין הקופות השונות.

  • מידי שנה, בעת קבלת טופס 106 מהמעסיק, מומלץ להשוות את דיווחי סכומי תגמולים - קצבה המוכרת שבטופס  לסכומי  התגמולים הרשומים בדוחות השנתיים המקוצרים של הקופות (קופות הגמל / ביטוחי מנהלים / קרנות הפנסיה החדשות) ולוודא התאמה.     [את דיווח הפיצויים המוכרים לא ניתן לבדוק - בדרך זו].

  •  אם נמצאת אי התאמה מומלץ לפנות לקופה ולבקש שיתקנו בהתאם לדיווחי המעסיק  (בנוסף מומלץ לשמור העתק מכל טופסי 106 משנת 2012 ואילך, האמורים לכלול את המידע בדבר הסכומים שהופקדו באותה שנה בגין קצבה מוכרת).

  • בחישוב הקצבה המוכרת ע"י המעביד ב106, נלקחות בחשבון  גם הפקדות בקופות פנסיה ותיקות, אולם היא מתייחסת לחלק שהופקד בקופות הלא ותיקות בלבד.  

  • במקרה הספציפי של כספים שהושארו בקופה למרות שקיבלו פטור בעת עזיבת העבודה (באשורי עבר של פקיד שומה לטופס 161א) - ניתן למשוך את הכספים בכל עת (ללא מגבלת גיל) ורווחים הראליים ימוסו ב 25% (טכנית בכפוף לקבלת העתק אישור הפטור של פ"ש, הקופה אמורה להעבירם פנימית לחשבון חדש על שם העמית ולסווגם בהתאם).

  • במקרה שהפנסיה משולמת על ידי קרן פנסיה ותיקה, היא מסווגת כקצבה רגילה החייבת במס (ההפקדות אליה אינן זכאיות לייחוס כקצבה מוכרת, בשל ההטבות שמדינה מעניקה לוותיקות).      באם מתקבלת בנוסף פנסיה מקופה שאינה קרן ותיקה, הקצבה המוכרת תשולם מתוך קופה זו בלבד (בשוטף, בדיווח לקופות של ההפקדה החודשית נעשה תחשיב משותף בנדון, שלוקח בחשבון  גם את סכומי ההפקדות לקרן הותיקה).

  • המעסיקים נדרשים להעביר לחברות המנהלות את קופות הגמל וקרנות הפנסיה - דיווח מקוון על פרטי ההפקדה, העובד והפסקת הפקת התשלומים וזאת באמצעות "ממשק מעסיקים לקופות הגמל"  - לבקר ולוודא רישום נכון של ההפקדות בקופות.  החובה ליישום הוראה זו, הינה מדורגת:

- מעסיקים מעל 100 עובדים, החל מ-01.02.2016.

- מעסיקים בין 100-50 עובדים, החל מ-01.02.2017.

- מעסיקים בין 49-21 עובדים, החל מ-01.02.2018.

- מעסיקים בין 20-10 עובדים, החל מ-01.02.2019.

- מעסיקים בין 9-3 עובדים, החל מ-19.02.2023. (אין אכיפה של החובה עד 1.6.24)

- מי שמעסיק פחות מ-3 עובדים, החל מ-01.06.2024  (חוזר רשות מ21.10.23)

 

ולכן , אם עבדת לדוגמה בחברה קטנה של  10-20 עובדים, סביר שבשנים 2012-2018, או שלא נעשה דיווח של סכומי קצבה מוכרת  מהמעסיק לקופות ( והקופות ביצעו אומדן חלקי משוער), או שנעשה דיווח ידני -  שהיה בחסר (בהעדר בקרות ומודעות אצל המעסיק).

 

איך מתקנים דיווחים שגויים - בחוסר

במקרים בהם יש חשד שחלק מסכומי הפקדות לקצבה מוכרת מדווחים בקופות בתוך סכומי הקצבה המזכה הרגילה (החייבת במס)-דהיינו, דיווח בחסר של הפקדות קצבה מוכרת, ניתן לבקש לתקן כדלקמן:

  • סעיף 8ד 3) בחוזר, קובע הנחיות המאפשרות לעמית לבקש לתקן ולסווג נכונה הפקדות עבר כתשלומים פטורים (הפקדה לקצבה מוכרת) במקום הסיווג הראשוני כיתרות לא פטורות (הפקדה לקצבה מזכה).    הדבר מצריך הוכחה  וניתן גם להסתמך על אישורי קופות גמל אחרות בדבר ההפקדות שקיבלו וסווגו כסכומים לא פטורים (הפקדה לקצבה  מזכה). 

  • כללית, מומלץ לשמור טופסי 106 מידי שנה עד לקבלת הפנסיה וביצוע, לפי הצורך, של בדיקת הנכונות.

      

  • במקרים בהם מעסיק לא מסר משנת 2012 ואילך, אינפורמציה לגבי הייחוס החודשי בחלוקה בין סכומי קצבה מזכה (רגילה) לסכומי קצבה מוכרת - יתבצע ייחוס משוער של ההפקדות בקופה בהתאם לתקרות הסכומים הפטורים שבפקודת מס הכנסה, ותשלומים העולים על הן יסווגו כתשלומים פטורים - קצבה מוכרת. 

  • אין בחוזר דרישה אקטיבית מקופות לבצע טיוב של הנתונים - לבדוק ולתקן את סכומי הקצבה המוכרת בהתאם לדיווחי המעסיק לשנים 2012 - 2019 . בשנים אלו, לרוב, חישבו החברות המנהלות את סכומי הקצבה המוכרת בנפרד בהתאם לתקרות שבפקודה.

  • החוזר מאפשר לעמית שיש לו יותר מקופת גמל אחת לבקש לבצע משיכה של התשלומים הפטורים (הקצבה המוכרת) בכל קופת גמל שיבחר [סעיף 8ד לחוזר, מסדיר טכנית את הנושא]. חשוב לבחון ביצוע העברה כזו, אם יש כוונה למשוך חלק מכספי הפיצויים בסכום חד פעמי ולייעד את יתרת הכספים לתשלום פנסיה (ההעברה תאפשר לקבל חלק גדול יותר מפנסיה כקצבה מוכרת הפטורה ממס).

  • לצורך בדיקת נכונות הסכומים ובקשות לעדכונם - צריך לפנות בכתב לקופה שתשלם את הקיצבה (הפנסיה) בצרוף טופסי 106 ואישורי קופות מקבילות לגבי סכומי הפקדות אצלן של קצבה מזכה  ושל קצבה מוכרת.   

  • דרך אחרת לתקן , היא לבקש מהמעסיק לשלוח ממשקי מעסיקים חודשים לקופות - רטרואקטיבית.

  • לסיכום,  החלוקה בין קצבה מוכרת לקצבה מזכה (הפנסיה הרגילה החייבת במס) ברישומים בקופות לא הייתה מדויקת בעת רישום הפקדות בשנים 2012- 2019 (החברות המנהלות את הקופות ידעו רק על סכומי ההפקדות שהן קיבלו ולא התייחסו להפקדות במקביל בקופות אחרות). לכן לעתים קרובות הסכומים הפטורים (הקצבה המוכרת) שחושבו על ידן היו נמוכים מהסכומים ה"אמתיים"...  ( אם הרישומים לא יתוקנו, התוצאה תהיה כפל מס - חלק מהפנסיה בעתיד שהייתה אמורה להיות פטורה ממס תחויב במס)

​הערות נוספות

  • ניתן להוון כספי  "תשלומים פטורים" - כלומר, לבצע משיכה חד פעמית, אשר תחויב במס מופחת על הרווחים שנצברו עליהן (15% נומינלי ). היוון הכספים מותנה בקבלת קצבה מזערית אחרת מעל 5,183 ש"ח (ב 2025).  ההיוון  הזה אינו חלק מקיבוע זכויות. ראו הבהרה בסעיף 2.5 בחוזר 2/2013 רשות המסים.

  • ניתן בנוסף לשריין להיוון בפטור עתידי במסגרת הבקשה לפטור מס בקיבוע זכויות (בכפוף לתקרת יתרת ההון הפטורה שבתחשיב),  ובהמשך למשוך בהיוון פטור כנגד הסכום המשוריין  את הקרן והרווחים שהצטברו בקופת הגמל לפי 190.  בהערה ה' באישור הקיבוע נאמר שניצול זה "הינו ניצול לא מיטבי, מומלץ לשקול מהלך זה לאחר התייעצות עם מומחה" [ישנם מקרים שהדבר כדאי].

  • ב 2015 ניתנה החלטת מיסוי מקדמית בהסכם  לעניין הרשאה לקופות גמל לנכות ישירות מס במקור בעת מימוש היוון קצבה מוכרת בתנאים מסוימים; הפרדת הכספים בין קצבה מזכה לקצבה מוכרת, סכום מקסימלי בתלות בגיל בעת הפקדה (בגיל 60 עד כ 8.9 מיליון, בגיל 67 עד כ 8.3 מיליון, בגיל 75 עד כ 6.6 מיליון שקל וכו...), העמית בן 60 ויותר, קבלת קצבה מזערית,  וכו . (ההחלטה רלוונטית לגבי קופות גמל לפי 190, להרחבה בנושא לחץ לקריאת מאמר

  • בהפקדות עצמאיות לקופות גמל לפי תיקון 190, חשוב לבדוק שניתן לנצל בשנת ההפקדה את הטבת המס בגין 36 אלף שקל הראשונים (שכן במשיכה בחזרה בעתיד סכום זה יחויב במס), לחליפין ליעדן להורשה בפטור.

  • במקרה של פטירה עד גיל 75, הרווחים על כספי "תשלומים פטורים" שטרם נמשכה מהם קצבה מוכרת - פטורים ממס.   במקרי פטירה מעל גיל 75, היורשים משלמים 15% מס על הרווחים. המוטבים בפוליסה של כספים אלו, יכולים לקבל קצבה מוכרת (ישנן הוראות למצבים נוספים).  במקרים של פטירה לאחר תחילת קבלת קצבה מוכרת עם הבטחה למספר תשלומים מנימלי ונותרו תשלומים לשלם, הקצבה המוכרת שתשולם לשאירים (לפי הגדרתם בפקודה) פטורה ממס, באם מדובר במוטבים אחרים (לדוגמא, ילדים מעל 21)  מדובר בקצבה חייבת במס.

מושגים #

"קצבה מזכה"  - החלק העיקרי הרגיל, בקצבת הפנסיה החודשית, הנובע מהפקדות שזיכו את העובד להטבות מס בעת ההפקדה. קצבה זו חייבת במס הכנסה, אך זכאית לפטור ממס חלקי (המחושב ומתקבל במסגרת "קיבוע זכויות").    

"תשלומים פטורים"  - הפקדות שבוצעו לתוכניות פנסיוניות או לקופות גמל, עליהן כבר שולם מס בעת ההפקדה (למשל, הפקדות מעל התקרה שחויבו בשווי מס, או הפקדות עצמאיות שלא נוצלו בגינן הטבות מס). כספים אלו יוצרים בהמשך את ה"קצבה המוכרת".     

"קצבה אחרת" – כל קצבה המשתלמת לאדם שלא לפי דין או הסכם  (דהיינו אינה "קצבה מזכה", ואינה "קצבה מוכרת" וכו).  למשל קצבה שמקורה בהפקדות עצמאיות של יחיד - פוליסות פרט ( שלא קיבלו הטבות מס), שאינן קשורות ליחסי עובד–מעביד או לשירות צבאי/ציבורי.  דוגמה נוספת - קצבאות המתקבלות מחו"ל. 

35% מסכום קצבה אחרת פטור ממס והיתר חייב במס רגיל.  סכום המתקבל מהיוון ה 35% - פטור אף הוא. 

 

  #  לחץ לקריאת הגדרות וההוראות הדנות בקצבאות -בסעיפים 9א, 9ב ו 9ג בפקודת מס הכנסה

קצבה מוכרת בגין הפקדות לשנים 2000-2011:      

  •  לפי הוראות תיקון 190לפקודת מס הכנסה משנת 2012, שקבע ותיקן את ההוראות לקצבה מוכרת (דלעיל) - הם בתוקף רק להפקדות מינואר 2012  ואילך .

  • לגבי הפקדות לקצבה מוכרת לפני 2012 חל הדין הקודם..                     

  • לפי נוסח החוק לפני 2012, ניתן היה לבחור בין הפטור הכללי לקצבה מזכה לבין הפטור לקצבה מוכרת - כגבוה שביניהם... 

  • דהיינו, בין השנים 2000 ל-2011 היו כללים אחרים לחישוב הקצבה המוכרת והכרה בפטור, הנושא הינו רלבנטי רק לבעלי משכורות גבוהות (~ מעל 40 אלף שקל בחודש, מצריך בדיקה פרטנית).   

  • החל מגיל 60 ניתן לקבל את הקצבה המוכרת הזו, בפטור (או במקרה של פרישה מוקדמת בשל נכות יציבה של 75% או יותר).   

  • ההליך לקבלתה: תחילה, יש לקבל תחשיב מחברת הביטוח, מומלץ לבדוק אותו.     בהמשך יש לפנות בבקשה לפקיד השומה לקביעת סכום הפטור ממס הכנסה בצרוף התחשיב.   פקיד השומה יקבע את סכום הפטור - לרוב חלקי... בהסתמך על נוסח החוק עד 2011 (לפני תיקון 190 לפקודה) + בהתחשב במשיכות והיוונים בפטור ובכפוף לפרשנות מ"ה של הוראות המעבר של תיקון 190.

  • סכום הפטור שבאישור פ"ש בגין הקצבה המוכרת ל2000-2011, יתווסף לסכום הפטור בגין קצבה מוכרת ל2012 ואילך (שחושב ישירות ע"י הקופה המנהלת) + לסכום הפטור בגין הקצבה המזכה ("קיבוע זכויות")  וביחד ינוכו כהכנסה פטורה ממס בתלוש הפנסיה החודשי.​

​​השרותים שלנו:

 נשמח לעזור לכם בבדיקת נכונות סכומי הזכאות לקצבה מוכרת המדווחים ע"י הקופות,  - בהכנת תחשיב רואה חשבון מפורט ובליווי התהליך בעצות, הדרכה ובדיקות.

לבעלי הכנסות גבוהות בין 2000-2011 נשמח לסייע בטיפול בפניה לפקיד השומה ובבדיקת הסכום המאושר.

בנוסף, נוכל לעזור בבחינה האם וממתי לבקש לקבל קצבה מוכרת - פטורה ממס  (לפורשים פרישה מוקדמת או למי שנצרך להגדלת ההכנסה החודשית מגיל 60 ואילך).

המלצות לקוחות (לחצו לראות)

click share with freinds

לחצו כאן לשתף עם חברים

המאמר תרם לכם?
סמנו לייק 

* כל ההתייחסויות במאמר ל; חקיקה, הוראות המעבר, תקרות והנחיות רשות המסים שפורסמו - נכונות לעכשיו (2025) 

אין לראות במידע ובהערות הכלולים במאמר בגדר ייעוץ פרטני או  המלצה לביצוע פעולה כלשהי.   

בהתיעצות בנידון עם מומחה מיסוי פרישה; מומלץ לבדוק את המצב האישי.                        ט.ל.ח

©כל הזכויות שמורות. אין: להעתיק, לתרגם, להפיץ, לעשות שימוש עסקי או מסחרי כלשהו, להציג בפומבי או למסור לצד שלישי כל תוכן מהאתר, בלא קבלת הסכמה בכתב של רו"ח מייקל ברגר. 

צרו קשר להשגת חסכון מס מירבי, בהגיעכם לגיל פרישה ובעזיבת עבודה

בשליחת הטופס, אני מסכים/ה  למדיניות הפרטיות של האתר

רו"ח מייקל (מיכאל) ברגר •  טלפון: 052-613-2210

כתובת: יהודה הלוי 20, רעננה  •  מייל: michael@pension-tax.co.il

bottom of page